7 Mart 2012 Çarşamba

Bir Kazanın Anatomisi (Arap Noktaları)

                                                                 Doğum Haritam



Merhaba Hepinize;

 Klasikleşen bir astro-analiz yazısı daha sizlere. Bu sefer ki yazının ana konusu hem güneş-ay tutulmaları, hem modern astrolojide pek kullanılmayan ama klasik astrolojinin  belki de en önemli öğesi olan arap noktaları ile ilgili olacak. Yalnız bu sefer ünlü bir kişi, herkesi derinden etkileyen bir doğa olayı üzerinden değil, kendi yaşamımdan örneklendirme yapacağım. Benim yaşamımın bir nevi dönüm noktasıdır çünkü.

Öncelikle arap noktaları hakkında minik bir bilgi vermek istiyorum. Bizler astrolojide sadece gezegenlerle çalışmayız, bunun yanı sıra özellikle bir haritayı analiz ederken eğer o doğum haritasında vurgulanmış ise bazı arap noktalarını ve orta noktaları (mid pointleri de kullanırız). Aslında arap noktalarını ilk kullananlar Yunan astrologlardır fakat bu noktaları geliştirip yeni noktalar türettikleri için ismi arap noktası olarak kalmıştır. Arap noktası her bireyin doğum haritasında farklı yerlerde çıkar, sabit değildir. Bu yüzden birazdan vereceğim örnek sizlerin doğum haritasına uygun olmayabilir. Arap noktası dediğimiz aslında izafi noktalardır, reel anlamda yoklardır. Bir doğum haritasında 2 farklı nokta (gezegen, düğüm, ev giriş çizgizi..vb) bazı matematiksel işlemlerle (toplama-çıkarma) yeni bir iz düşümün bulunmasıdır. Arap noktaları LOT olarak bilinirler ve LOT kelime anlamıyla payımıza düşen demektir. Yaşamda, kaderimizde payımıza düşen ne ise bunu arap noktaları ifade eder.

Arap noktaların kullanımı ile ilgili piyasada biraz karışık bilgiler olmakla beraber benim çalışma prensibim şu şöyledir; ben arap noktaları ile sadece 1 derece mesafe ile kavuşum yapan gezegenleri kullanırım. Bazı astrologlar diğer açıları da kullanmakta ama ben bu sistemin çalışmadığını defalarca teyit ettim.

Şimdi asıl analiz konumuza geri dönelim bu küçük bilgiden sonra. Ben 23 Nisan 1995 senesinde ölümlerden döndüğüm bir trafik kazası geçirdim ve kaza sonucu spor hayatım sona erdi. Fiziksel olarak bir arızam olmamakla birlikte, sol ayağım sürekli burkulur, çıkar, çok yoruluncu şişer..vs gibi durumlar söz konusudur. Kaza benim için çok önemli, çünkü kaza sonrası günlerce kan kustum, ayağım kırıldı, birkaç gün kendime gelemedim hatta annemin söylediği ise “Bu çocuk bugün var, yarın yok”  diye bakmış sürekli bana. Pek umut vaad etmemişim, doktorlara bile.

                                                    Güneş Tutulması Haritası
         
Yazının en başında gördüğünüz benim kendi bireysel doğum haritam. Kaza geçirdiğim anın gökyüzü haritasına baktığımda aslında om gün kaza geçirebileceğime herhangi bir işaret bulunmamakta, zaten asıl hikaye bu noktadan sonra başlıyor. Kaza geçirilmesini vaad edilmeyen bir günde kaza geçirdiğimden dolayı astrolojiye karşı olan inancımı sorgulamaya başlamıştım. Daha sonra bir heves o sene gerçekleşen güneş ve ay tutulmalarının haritalarına göz attım! Ve 1995 senesinde 29 Nisanda bir güneş tutulması meydana gelmiş! Yani tam benim doğum günümde (doğduğum anda güneşimin üstünde!) Güneş tutulmaları etkilerini her zaman ortalama (+/-15 gün içinde gösterirler) Güneş tutulmaları kadersel, önemli büyük olaylara işaret ederler.

Benim doğum anımda Güneş2im 8 derece Boğa burcunda yer almakta 7. evde (köşe evdir ve en kuvvetli evlerden biridir) Doğum haritamda Güneş’im(Yaşam enerjisi)  hem Satürn (Kemikler, dişler) hem de Pluton (ölüm, yıkım)  ile sert kontağı bulunmakta (karşıt açı). Genel olarak yaşamım sürekli büyük değişimler,dönüşümlerle ve kemik, diş problemlerim vardır (bu arada ağız ve diş sağlığı mezunuyum). Kaza hafta gerçekleşen Güneş tutulması, doğum haritamı tamda bu noktalarda hızlı bir şekilde çalıştırdı.
Bu kısmı biraz daha açmak istiyorum, Satürn benim doğum haritamda 3. evimin( trafik,seyahatler)  yönetici gezegeni. Pluton ise tam yükselen çizgimin (Yaşam çizgim) üzerinde. Tutulma anında Satürnümün ve Plutonum’un tetiklenmesi bu işaret ettiği alanları çalıştırdı. Ben daha minik bir kaza da geçirebilirdim, belki ölüm tehlikesi korkusu atlatabilirdim fakat neden bu kadar büyük problemler çıktı ?

Doğum haritamı daha dikkatli incelediğimde, Part Of Death (Ölüm arap noktası) 9 derece boğa burcunda yer almakta ( herkesin haritasında farklı ve herkesin haritasında bir gezegenle irtibatta olmak zorunda değil) Ölüm noktam güneşim ile kavuşum yapmaktadır ve 29 Nisam güneş tutulması ölüm noktamın tam üstünde meydana gelmiştir. Zaten haritam bahsettiğim bağlantılardan dolayı problemli bu ölüm noktası ve tutulma o dönem tuz biber olmuştu. Gerçekten o acılı, sancılı, kanlı süreçlerde ölümden dönmüştüm!


O dönem işini iyi yapan bir astrolog, anneme güneş tutulması etki zamanı şu, şu dönem kazalara açık olacak dikkat et dese bir şey değişir miydi ? Bilinmez! Ama arap noktaları da bir doğum haritasında çok güzel çalışmaktadır.


Kendime Not: 2022 yılında ki güneş tutulması yine 29 Nisanda meydana gelecek, yani yine benim güneşimin ve ölüm noktamın üzerinde. Ama bu sefer bilinçliyim, evrenin benim için bir planı varsa eğer, bozmaya niyetliyim! 

Sevgiler...