4 Ağustos 2011 Perşembe

Teoman'ın Müziği Bırakması Üzerine




Evet evet haberi bende okudum. Teoman yine bir masturbasyon yazısı yazmış. Kendisi benim ilk “aşk”ım olmakla beraber, ergenlik dönemimden şu yaşıma kadar sayısız kere dinlediğim şarkıları ile beni benden alıp her defasında ters köşeye yatırmıştır. Hatta Teoman benim için mutlu olduğum anların sanatçısı değil, modern –rakı- yanına giden, efkarlanmak için dinlediğim şarkıcılardan biriydi. Neyse lafı fazla uzatmadan, fazla çiğnenmiş sakız tadı vermeden hemen bu yazının amacına hızlıca bir giriş yapalım.

Sanatçılıktan istifa yazısını okuyunca aklıma ilk gelen, Merkür’ün geri gidişi ve akabinde gergi giden Merkür’ün gökyüzünde Neptün ile sert görünümde olması idi. Merkür’ün geri gidişi ile ilgili ŞURADA detaylı bilgi vermiştim ama kısaca, Merkür geri giderken alınan kararlar uzun vadede pişmanlık yaratır ve uygulamaya koyulmasında zorlanır, vazgeçilir, türlü sorunlar çıkartır. Ee bir de bunun üzerine Neptün ile sert görünüm yapması, hassaslığı, alınganlığı, karmaşık ve dağınık düşünceleri, kendini kandırmayı, gerçekçi olmakta zorlanmayı, hayal kırıklığı yaşamayı ve alınan kararlardan pişmanlığı ifade eder. Hatta biraz daha ileri gidip, konunun asparagas olabileceğini bile düşünmekteyim..

Resimde gördüğünüz Teoman’ın (Temsili)  kendi doğum haritasıdır. Yazının yayınladığı ve benim yazıyı okuduğum anın haritasını alıp, Teoman’ın kendi doğum haritası üzerine konumlandırdığımda, bu karardan kısa bir süre vazgeçeceğini, ki hadi iddialı davranıp tarihte vereyim, Aralık ayı gibi yeni bir çalışma ile karşımıza geçebileceğini öngörüyorum.

Eee hal böyle olunca, gökyüzü bangır bangır şunu söylemekte “ Bu karar yanlış, ani verilen, sadece iç döküm olan, gerçeklik payı zayıf” bir karar olduğuna işaret etmekte. Kıssadan hisse, çok üzüp kendinizi hırpalamayın Teoman fanları, zaman zaman hepimiz arkasında duramayacağımız bir takım kararlar veririz, işte bu da onlardan sadece bir tanesi…